torsdag den 24. februar 2011

Etape 4 + 5

Turen vider fra NY til Orlando, Florida var en 3 timers flyvetur, direkte syd. Det gav ca +15grader, selv om det også blev 3 timer senere, og mørkt.
Jeg havde på forhånd sagt ja til at køre her over, og det første vi skulle i Olando var at leje biller, dette var en længerevarende proces, og alle var efterhånden meget trætte, vi havde på dette tidspunkt været undervejs i 24timer. VI havde ikke fået at vide hvad for nogle bil vi skulle leje, det viste sig at det viste biludlejningsfirmaet heller ikke… Vi skulle have lejet 11biler, til de 48 personer som er med. Men det viste sig at de ikke have så mange biler tilbage i den størrelse, faktisk ingen, så jeg (som den første der kom over til parkeringskælderen) fik en stor SUV med 5 sæder og et enormt bagagerum. En klassisk STOR Amerikansk bil. Men denne størrelse biller havde de heller ikke så mange af, faktisk kun 3, så det eneste de havde tilbage var minibusser, med plads til 10 personer i hver! Dem tog vi så også 4 af, og med 7 biller og alt for meget plads i disse var det nu tid til at finde vej til Titusvile som ligger lige ved siden af Kennedy Space Center, og hvor vores hotel ligger. Da jeg var en af dem som havde en GPS med i bilen kørte jeg først ud af parkeringshuset (var et tjekout som også tog lidt tid), og planen var så at vente uden for. Men ikke så snart var man uden for parkeringshuset før at man kørte ind på en motorvej. Så der sad jeg i en meget stor bil, som jeg aldrig har kørt i før, og der udover har den automatgear, hvilket jeg heller aldrig har prøvet. Det er mørkt, det er et nyt trafikmønster, der er Amerikanske skilte over alt, alt i er miles og jeg er efterhånden en smule stresset over ikke at kunne se dem som skal følge efter mig (og som ikke har GPS). I det mindste er jeg bestemt ikke træt længere! Men der er ikke andet at gøre end at følge trafikken og GPSen også se efter et sted man kan holde ind, hvilket ikke er sådan lige til, det lykkedes faktisk først efter 15min kørsel at holde ind i nødsporet lige på den anden side af et toldanlæg. Og nu er næste problem at få skabt kontakt med dem som skulle være bag os, hvilket efter et par minutter lykkedes. Det visser sig at de ret hurtig gav op, og på daværende tidspunkt er holdt ind på en tankstation et sted i en forkert retning, men har fået købt et kort og fået anvisninger om hvordan man kommer ud til Titusvile. Så efter en kort, og tiltrængt, pause i nødsporet køre vi videre mod hotellet. Dette forløber uden problemer og jeg begynder efterhånden at sætte pris på automatgear :)
Da vi alle er ankommet til hotellet, tog små 2 timer (skulle have taget 40min at køre), for vi delt værelser ud, vi er 4 i hvert værelse, og alle ser rigtig meget frem til at få et par timers søvn, kl er ca 2 lokal tid og vi skal op igen kl 7 onsdag. Da vi kommer op på vores værelse finder vi at det ikke rigtig er et 4 personers værelse, men nærmere et 2x2 personers værelse, i den forstand at der kun er 2 dobbelt senge, men en stor dyne, dette var endnu en af dagens, mange lidt specielt overraskelser, men heldigvis er der så varmt i Florida at man godt kan bruge et tæppe og problemet blev ikke stører end af vi skal være lidt mere sociale end vi havde forventet :)
Så endelig efter mere end 26 timers transport, i 5 etaper er vi endelig fremme og kan få nogle velfortjente timers søvn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar