mandag den 28. februar 2011

Søndag, en god hviledag

I dag har været en dejlig stille og rolig dag. Da jeg startede dagen med at sove til kl 10, også eller tilbringe de næste par timer med bare at check nettet, da dette virkede meget bedre end det har gjord før hen. Og generelt bare tage det stille og roligt, så jeg kunne komme mig over den smule sygdom jeg havde fanget.

Ca ½ var taget af sted til flere forskellige steder fra morgen stunden, nogle var taget ud for at prøve at flyve rundt over Florida, det var bland andet Hans, som endnu en gang har opladet de bedste af sine billeder, dem fra flyve turen kan ses her: https://picasaweb.google.com/granlie.hans/FantasiOfFlight#
Der var en anden gruppe som var taget på vandretur, dette ville jeg gerne have været med på, men var bare ikke rask nok, og kunne godt bruge afslapningen.

Efter hånden som dagen gik, blev jeg mere og mere frisk, og efter en omgang mad på subway og en tur i poolen var jeg frisk igen, klar til at tage med på dagens anden projekt. Der i første omgang lød på en tur til stranden for at bade, men blev lavet om til ”tag til standen med en omgang grill mad også se hvordan det går”.
Vi kom af sted kl 16:30, og skulle lige forbi Walmart for at købe ind til maden, så inden vi kom ud til stranden var der virkelig mørk, her i Florida går solen meget hurtig ned, og der var ret kraftig vind ind fra havet, men efter at have lavet en lille vind mur af parasoller og gravet et hul i sandet til at varme bål, var det rigtig behageligt. Vi fik tændt op i væres to små ”engang” grill, og fik inden for en times tid begyndt at lave noget mad, det første mad vi selv lavede her nede, og hvilken fornøjelse det var! Kan godt være der var rigtig meget sand i alting, men det var mad vi selv lavede, selv valgte hvordan det skulle krydres, og selv stod for at brande fignerne for at lave, det var en dejlig afveksling. Og det var også lidt af en øvelse i hold arbejde at få gang i 2 grill og lavet mad til 19 personer på en meget mørk strand, men det lykkedes! Eneste der manglede var en kold øl, men jeg havde tabt kampen om hvem der skulle køre hjem, så jeg var på vand vognen.
Efter at have spist og hygget os var det tid til at komme hjem, nu var kl også ved at være 23, og mange faldt i søvn i bilen på vej tilbage.

Lige nu sider jeg og nyder den øl jeg ikke kunne få på stranden, og glæder mig til i morgen hvor vi igen skal ud til NASA og have en hel dags program med foredrag, rundvisninger og alt mulig andet.

Jeg har også modtaget et sæt billeder fra Hans eftermiddag hvor de var ude og sejle i et lokalt sumpområde med en masse dyre liv, disse kan ses her: https://picasaweb.google.com/granlie.hans/Sumpsejlads#

Ingen kommentarer:

Send en kommentar