lørdag den 26. februar 2011

Fredag, Patty 'The old Lady'

25/02/2011 fredag

Nå... så nåede vi jo over turens umiddelbare højdepunkt og nåede frem til den første valgfrie dag på kalenderen.

Startede dagen på en lidt anden måde end de to foregående, med at gå på Waffle House og spise morgenmad (Morgenmaden her på hotellet er virkelig ikke noget at råbe hurra for. Udvalget er lille og ikke særligt nærende, og deres æblejuice smager som om den er 1% æble, 50% sukker og 49% kunstige smags stoffer og div. Bvadr!!) og maden var ikke overdrevet vidunderlig, men den var klart bedre end hvad der ellers havde været på menuen, så det var okay… for en enkelt morgen. Der var den her sære risengrødagtige substans som smagte meget svagt som en blanding af vandgrød og havregrød og som normalt spises med smeltet ost til. Det var en lidt sær spise og ville nok blive vammelt i længden, men det smagte faktisk ikke dårligt.

Nå men vi skulle jo finde noget at lave, og det blev sådan, at nogle af os tog ud og shoppe, mens resten af os ville tage på Orlando Science Center. Desværre viste det der Science Center sig at være lidt af en børneattraktion og ikke rigtig noget for nogle nørder som os. Det var da ganske hyggeligt, men ikke helt pengene værd. Selv om de havde det her cinema dome noget som viste en film der hed Forces of Nature, som var ganske god, selv om det var tydeligt at filmen var lavet til et fladt lærred. Man blev lidt svimmel af at se på den, sådan som billederne buede sig på sære måder.

Da vi så havde set den film, besluttede vi at skynde os videre. Vi havde alle sammen aftalt at mødes ved det her Wallmart hvor vi så kunne gå rundt og shoppe lidt og så tage tidligt hjem. For mit vedkommende var det dog ikke helt det der var planen. Jeg skulle jo tilbage til UCF og hente min pung. Så jeg blev, sammen med et par stykker mere, kørt ud til universitetet og først herefter kørte vi til indkøbscentret.

Vi nåede ikke frem før omkring klokken halv fire… eller hvad klokken nu var… og på dette tidspunkt var vi alle godt sultne, så vi satte af sted for at finde noget at spise. Inde i centret stødte vi så på Morten der var på vej til den her Italienske restaurant der så ud til at servere noget anstændigt mad. Så Ryder, Anders og jeg sluttede os til og satte kursen tilbage mod stedet vi var kommet ind, hvor restauranten lå. Vi nåede dog ikke derhen lige med det samme, da vi grundet en lille fejl gik lidt for langt og fik øje på M&M World. En rigtig stor butik fyldt til randen med m&m ting og sager, der var t-shirts, krus, puder, vækkeure, m&m’s i alverdens farver og for en m&m bil og to guitarer for at det ikke skal være løgn! Her købte jeg mig turens første krus som skal hjem i samlingen. ^^
Der var også en maskot for butikken. En mand/kvinde i en blå m&m dragt. Jeg fik et kram af den, og et billede hvor jeg krammer den. XD Yay! Så bliver man altså lidt barn igen.

Nå men vi fandt da restauranten og fik os et bord til fire, men før vi blev vist på plads af vores servitrice fik vi en hurtig rundvisning på stedet. Vores ’guide’ fortalte os at de havde 3000 fotografier i hele restauranten, og fortalte os en masse facts om stedet og vidste os hvor store portionerne var. En lille portion var til ca. tre personer til deling, mens en stor var til seks personer. Vi kom også ud i køkkenet, hvor der oven i købet var et bord man ville kunne bestille plads til så man kunne sidde ude i selve køkkenet og spise! Det var altså lidt sejt, det har jeg godt nok hverken hørt om, eller set, før.

Da vi nåede vores pladser og fik bestilt vores mad, viste det sig også at servitricen - hvis navn var Patty, eller ’The Old Lady’ som hun selv foreslog at vi kaldte hende XD - ikke bare var sød, hun havde også en genial humor og massere af gode råd til hvad vi kunne få fridagene til at gå med. Hun sad og underholdt os og talte med os under hele middagen (der for resten var fortræffelig! Det var uden den mindste tvivl den absolut bedste mad jeg har fået herovre so far!) og bagefter, da vi begyndte at overveje om vi havde plads til dessert kommer hun pludselig med en lille chokoladekage, med en is og flødeskum, til os og forklarede sig med ordene: ”This is what we serve our customers when it’s their birthday. So I figured... it’s your birthday… Happy birthday!” Og sådan var hun bare HELE vejen igennem! XD Jeg har aldrig været ude for en SÅ awesome servitrice! Hun sagde det endda selv senere... at vi var heldige ikke at have fået en servitrice der var gal og awesome, men bare en der var awesome! (og en smule skør.) Det var virkelig hvad hun sagde! Hold fast hvor var hun genial! Har virkelig tænkt mig at tage tilbage dertil en anden gang! Håber virkelig hun er der! Da jeg bad om at hendes navn, fordi jeg ville nævne hende her, så skrev hun det på en af deres menuer og gav den til mig! Fordi, de skulle alligevel snart have nye menuer. XD
Det kan virkelig ikke beskrives med ord hvor sej hun var. Det er virkelig en af de ting man kun kan få en vag fornemmelse af, hvis man ikke selv oplevede det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar