mandag den 28. februar 2011

Lørdag, ATX (Astronaut Training Experience)

26/02/2011 lørdag (skrevet søndag)

Nå… kom i seng i går før jeg havde nået at få skrevet om hvad vi lavede i løbet af dagen. Var simpelthen ALT for træt. Ikke at jeg som sådan lige orker at skrive lige nu, men jeg vil jo sådan set gerne have skrevet noget for hver dag så jeg bedre kan huske det hele når jeg er kommet hjem igen. Så her kommer der noget super kort om i går:

Vi tog tidligt af sted, allerede omkring klokken otte, ud til Kennedy Space Center til en eller anden Hall of Fame… Det var et museum, men det var ikke museet vi var inde og kigge på først. Der skulle vi nemlig ind og opleve den her ’Astronaut Training Experience’. Det handlede om at vi blev delt op i fire grupper, Team Atlantis, Team Orion, Team Discovery og min egen gruppe Team Endeavour. Så fik vi så først en lille rundvisning og blev præsenteret for de en lille udgave af et kontrolrum, samt en 1:1 model af rumfærgen Discovery som jo var den der blev sendt op i torsdags. Derefter var der to af grupperne der tog fat på noget astronauttræning i form af en væg hvor man blev spændt fast i en noget klatreudstyr og blev vejet, hvorefter ens vægt blev afstemt med vægte, og så kunne man ellers bare hive sig selv op og ned af væggen så let som ingenting. Det var næsten som faktisk ikke at veje noget, det var ret sjovt. Den eneste grund til at jeg havde lyst til at komme ned og blive tung igen, var fordi mine ben begyndte at sove. XD
Så var der også sådan en maskine der simulerede en kapsel der fløj ud af kontrol. Eftersom at jeg ikke turde prøve den automatiske, af hensyn til min nakke, fik jeg en tur i en lidt mindre en, som blev styret manuelt af min gruppes guide Bruno. Han var for resten enormt sej… lidt ala Patty. XD

Nå men før vi gjorde det så blev vores gruppe også delt ud og vi fik nogle forskellige roller til det lille rollespil vi skulle køre, som omhandlede en meget nedskåret udgave af en mission. Jeg blev Pilot. ^^
Vi fik manuskripter og alt muligt, og skulle sætte os på de rigtige pladser og tage headset på så vi kunne høre hinanden. Det var virkelig sjovt, men en smule useriøst lige i min gruppe og jeg kunne godt have ønsket mig at prøve det igen sammen med mine rollespils venner. Især hvis vi fik lov til at prøve det igennem et par gange… jeg tror vi ville kunne gøre det ret godt… Jeg er i hvert fald ret sikker på at ingen af os ville være styrtet ned med rumfærgen, sådan som min gruppes kommandør gjorde. XD Men al respekt til Lærke... vi kan jo ikke alle være gode til den slags (Jeg fik senere en næsten perfekt score da vi alle fik mulighed for at prøve landings simulatoren… og jeg fik autopilot slået fra allerede før den nåede at rette færgen ind på rette kurs.) og vi kom da levende ned anden gang, men det var vidst nok fordi der var autopilot på hele vejen. XD

Bagefter var der så et foredrag med en vaskeægte (tidligere) astronaut. Det var enormt spændende, og vi fik spurgt en masse, så han slet ikke nåede ret langt ind i sine slides… men jeg er temmelig sikker på at han syntes det var sjovere at få alle de spørgsmål og at opleve et så videbegærligt publikum. (Det er noget af det jeg elsker med at være til foredrag med nørder. ^^)

Da det var forbi fik vi alle et diplom hver, der viste at vi havde gennemført astronauttræningen, samt et signeret fotografi af Astronauten… det var lidt sejt. Det skal op og hænge derhjemme.

Nå men vi kom hjem, med en masse souvenirs, og så tog jeg og tretten andre på Denny’s for at få noget frokost. En lille ekstra gruppe ankom da vi var halvvejs inde i måltidet. Der blev rykket en masse borde sammen til os. Det var ret hyggeligt og maden var god, ikke så god som på hos Patty dagen forinden, men bedre end alt det andet ellers so far.

Senere kom jeg en tur i poolen, og derefter var der nogle timer hvor der ikke rigtig skete noget og jeg bare sad på værelset og slappede af. Indtil vi fejrede en af pigernes fødselsdag med de her rigtig flotte kager ovre fra Wallmart af. Jeg har fået nogle ganske gode billeder af dem og overvejer at sende dem til Cakewrecks. ^^ Efter kagen blev der drukket og hygget en del, men jeg var som sagt ret træt i går… så jeg orkede ikke at være med. Derfor gik jeg i stedet over i receptionen og skrev en mail hjem, hvorefter jeg gik tilbage til værelset og tog en slapper indtil jeg gik i seng fordi jeg faldt i søvn midt i den lydbog jeg hørte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar