fredag den 25. februar 2011

Torsdag, dagen vi kom her over for!

Så kom dagen hvor NASA ville skyde med raketter! Eller i værtfald en raket var planlagt til at blive skudt af sted kl 16.50, så vi planlage at være nede ved ”Space view park” som er NASA gratis plads nede ved vandet hvor man kan se opsendelsen.
Vi stod op ved en 9 tiden og havde aftalt at tage af sted kl 10, også skulle det tage ca 15min at køre der ned.
Det blev en lidt hektisk morgen, da jeg først sov lidt over mig, og derefter skulle der købes nogle drikkevare og lidt mad med til dagen. Men vi kom af sted kun lidt for sent. Jeg troede vi ville være i rigtig god tid, men der var allerede rigtig mange mennesker der nede, og parkerings pladser var der ikke mange af tilbage. Hele den primære ”scene” var total optaget, så vi begynde at se efter et sted i nærheden. Vi fandt et sted som var rigtig fedt, hvor vi kunne side med fødderne næsten i vand (hvis man havde haft 10cm længere ben). Vi havde også samlet en journalist fra TV2 op, som gerne ville høre lidt om hvorfor vi var taget til USA for at se en opsendelse. Vi nøde vist i TV2 østjylands 19:30 nyheder (kan findes her http://www.tv2oj.dk/arkiv/2011/2/24?video_id=17550&autoplay=1). Nu havde vi så bare 5½ time at slå ihjel, vi sad lige midt i solen, og der var absolut ingen skygge, hvilket var fantastik. Var bare at skifte til bade shorts også ellers åbne en øl. Var dog lidt uheldig da jeg skulle ligge mine bukser i tasken, min mobil faldt ud og landede i vandet og døde. Det var ikke nogle bade strand vi var ved, der var ikke dybt, men vanden var meget grumset og der var meget skarpe sten på bunden, lykkedes mig at skære mine fødder en 8 – 10 steder mens jeg gik rundt i vandet (hente mobil og se opsendelsen). Men ud over dette gik tiden rigtig hurtig, vi drak øl, snakkede og spillede skak (5:3 til mig nu). Da tiden kom til selve opsendelsen gik vi et stykke ud i vandet så vi kunne se det hele. Og wow! Det var super nice, selv om der var fuldt sollys kunne man tydelig se flammen efter raketten, og man kunne se den enorme mængde røg der kom. Raketten stod først og nærmest svævede, løftede sig meget langsomt, og da den var lidt over tårnene der stod i nærheden tog den en klar 80graders vinkel med jorden, og begynde at accelerere hurtigt, man kunne mærke trykbølgerne i kroppen, ikke helt så kraftig som jeg havde tænkt, men stadigvæk ret kraftigt. Da den havde føjet i ca 30-40sec kunne man se den smed sine ekstra tanke og dens flamme ændrede sig fra at være meget gul og danne meget rør til at være næsten helt blå og uden rør. Det tog alt i alt nok under 1 min.
Der efter skulle vi tilbage til hotellet, hvilket viste sig at være alt andet end nemt, der var så mange mennesker og så mange biler at turen hjem tog over 2½ time! Og da vi kom tilbage var det planen at tage på det steak house der ligger lige ved siden af hotellet, men der var total fyldt, og vi var ret udmattede og skal bare have noget mad, så vi tog på ”Taco Bell” for at få noget aftensmad, her var kl ca 21 lokal tid, og jeg var utrolig sulten, men Taco Bell er nok nået værd det værste mad jeg i mit liv har fået, den bedste måde at beskrive det på er at nogle har lavet en taco-pandekage med alt for meget sukker også fyldt den ud med blændet hundelort. Det var så klamt at jeg blev nød til at gå ud af restauranten (hvis man da kan kalde det en restaurant) og var lige ved at brække mig. Er med garanti sidste gang i mit liv jeg sætter en fod inden for et ”Taco Bell”-lortehus.
Så alt i alt en dag med både gode og dårlige ting. Det var helt fantastisk at se opsendelsen! Og på den anden side det værste mad i verden, FUCK Taco Bell, det skulle bare udryddes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar